Ajánlatunk
Szeretne ingyen saját domain nevet? Szeretne hozzá e-mail címet és tárterületet? És mindezt nettó 1000 Ft -ért havonta?

Részletek>>
Gyakran felmerülő kérdések

Már létező oldalam / levelezésem van, szeretném áthozni!

Semmi akadálya, de azért oda kell figyelni hogy a folyamat minél kisebb fennakadással járjon.

A teendők időrendi sorrendben a következők:

  1. A Megrendelő kiválasztja és megrendeli a kívánt műszaki tartalmú csomagot, amit visszaigazolunk, továbbá minden -a domain ügyintézéshez szükséges- iratot részünkre megküld. A Megrendelő feladata, hogy a régi szolgáltatónál gondoskodjon a szolgáltatásai fenntartásáról az átköltözés végéig.

  2. Regisztrátor partnerünknél elindítjuk a domain módosítás nélküli átkérését, visszaküldjük a konfigurációs adatlapot.

  3. Megrendelő ellenőrzi és teszteli a kapott hozzáféréseket. Az email címeket a Webmailen lehet kipróbálni, a tárhelyhez egy ideiglenes proba.teamlupus.hu aldomaint biztosítunk.

  4. Közösen kijelöljük az átköltözés estéjét, mely napon a Megrendelő letölti a régi szolgáltatótól az összes levelét, mivel az a továbbiakban már nem lesz hozzáférhető, illetve gondoskodik a webtárhely/adatbázis adatok végleges áttöltéséről. A változás a délutáni órákban kezdődik és másnap reggelre fejeződik be.

Ezután a szolgáltatások rendeltetésszerűen használhatók.

Vírusos weboldalak

A közelmúltban előfordult hogy a Teamlupusnál bérelt tárhelyen levő weblap megtekintése közben a felhasználó gépére telepített antivírus szoftver, vagy a Google kereső veszélyes tartalomra való figyelmeztetést adott. Ennek a jelenségnek az okairól, következményeiről és elhárításáról olvashat az alábbiakban.

A megértéshez tekintsük az eseményeket bekövetkezésük sorrendjében.

  1. A megrendelő FTP kapcsolatot létesít a gépéről a szerverre, és eltárolja a jelszót is a kapcsolathoz. Ez nagyon kényelmes a későbbiekben, hiszen csak egyet kell kattintani és be is van jelentkezve. A jelszó valójában semmilyen, vagy visszafejthető eljárással van eltárolva a gépen, az FTP programtól függően változó, de a támadó számára megismerhető helyen és formában. A legtöbb program felhívja a felhasználó figyelmét a kockázatra.

    Az egyik ismert hibás program a Total Commander régebbi változata(i), ha használja, ajánlott frissíteni a legújabb változatra, az már valamilyen titkosítást alkalmaz a tárolt jelszavakon. Mindenesetre a legjobb, ha nem mentünk el jelszavakat.

  2. Az FTP kapcsolatot létrehozó gép megfertőződik valamilyen (jellemzően trójai) vírussal internetezés közben. Tehát a trójai a felhasználó gépét megfertőző vírus, és nem a szervert vagy tartalmat. Találkoztunk olyan esettel, amikor egy naprakész vírusirtó a fertőzés bekövetkezte után két nappal tudott olyan frissítést letölteni magának, amivel felismerte és irtani tudta a kérdéses vírust.

  3. A trójai azt csinál a bejutás után a géppel az adott felhasználó jogai határáig amit akar. Mivel a kényelem miatt nagyon sok felhasználó rendszergazdai jogokkal használja napi tevékenységekre a gépét, ilyen esetekben a lehetőségek nagyon szélesek. Például a vírus "hazatelefonálhat" és várhatja az írók parancsait, amely parancs lehet a gépen tárolt összes felhasználónév / jelszó páros küldése, FTP belépés és művelet végzése a tárhely tartalmán illetve bármi más is. A gép ebben az állapotában már egy távvezérelt zombi.

  4. Általában több másik fertőzött gép belép a tárhelyre a megszerzett jelszóval és letöltik a .html és .php fájlokat, idegen hivatkozásokat helyeznek el bennük és visszatöltik a tárhelyre, majd időnként megismétlik a letöltést (jellemzően pár óránként), és ha ezek a hivatkozások nem szerepelnek akkor ismét belerakják. Mivel a belépések "szabályosak", azaz semmilyen biztonsági intézkedést nem kell megkerüljenek, ezért többnyire észrevétlenek maradnak. Az észlelés akkor történik meg, amikor valaki ellátogat a módosított weboldalra és a vírusirtó riasztást ad. A riasztás alapja az idegen hivatkozások (linkek), amik többnyire adathalász, vírust terjesztő vagy reklámoldalra mutatnak. A linkek többnyire rejtett módon szerepelnek az eredeti tartalom mellett, (pl. fehéren fehérrel) és JavaScript kód segítségével automatikusan töltődnek be, de természetesen más technika is előfordulhat.

Az elhárítás egy lehetséges módját az alábbiakban mutatjuk be:

  1. Vírusirtás a feltételezhetően érintett PC-ken
  2. Jelszócsere az Ügyfélkapun át
  3. A tartalomból a módosítások törlése
  4. Helyes működés ellenőrzése

Kéretlen reklámleveleket (spam, levélszemét) kapok a postaládámba, mit tegyek?

Az ilyen levelek küldése a magyar és a nemzetközi jog szerint is büntetendő, mégis a nehéz betartatás miatt használatos ez az illegális reklámforma. Védekezni ellene szűréssel lehet, ami történhet a szerverünkön vagy az ügyfél levelezésre használt programjával a számítógépén. Sajnos a szűrésre használt szoftverek nem tökéletesek és megeshet hogy egy levelet tévesen néznek spamnak vagy egy kéretlen reklámlevelet átengednek. Egy legitim levél ilyen okból történt elvesztését Mi szolgáltatóként nem tudjuk felvállalni, ezért nálunk nincs szerver oldali szűrés alapértelmezetten. Megrendelőink szabadon rendelkezhetnek hogy maguk kívánnak-e ilyen megoldást alkalmazni, vagy a központi megoldást választják.

Levelezés használata

Minden email címhez - hacsak nem átirányítás (forward) vagy álcím (alias) - tartozik egy külön felhasználónév - jelszó páros. Lehetőség van minden domainnál arra, hogy az egyik email címet az FTP-nél megadott felhasználónévvel és jelszóval érjék el (email cím FTP felhasználóhoz rendelése).
A levelezés használható a leveleket a saját számítógépére telepített levelezőprogrammal, vagy böngészőből a Webmailen keresztül.
A saját gépre telepített programban a kapcsolódáshoz szükséges adatokat a megküldött konfigurációs adatlapon kapja meg a domain kapcsolattartója